Laatste Nieuws

18 March 2020

Koninklijke Grolsch ondersteunt ‘Help de Horeca’ initiatief

Het zijn uitzonderlijke tijden, niet in de laatste plaats voor onze horecaondernemers in Nederland. Meer dan ooit vragen deze tijden om de handen ineen te slaan. Met een nieuw initiatief genaamd ‘Help de Horeca’, ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met horecapartners – waaronder Koninklijke Grolsch - de Nederlandse horeca ondernemers in deze moeilijke periode. Zodat iedereen straks weer kan genieten van mooie momenten in hun favoriete restaurant of café. Door een waardebon te kopen, die later verzilverd kan worden, krijgen ondernemers op dit moment toch de broodnodige inkomsten binnen.

 

Samen sterker
Veel horecaondernemers verkeren momenteel in zwaar weer. Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland: “Horecaondernemers hebben te maken met een omzetdaling van meer dan 50%, terwijl hun vaste kosten gewoon doorlopen. Dit leidt tot acute liquiditeitsproblemen en elke vorm van hulp is op dit moment nodig om ervoor te zorgen dat cafés en restaurants blijven bestaan en een goede start kunnen maken na deze crisis. Het is hartverwarmend om te zien dat zoveel horecapartners zich bij dit initiatief hebben aangesloten, samen zijn we sterker en kunnen we écht het verschil maken.”

Koninklijke Grolsch ondersteunt dit initiatief van harte. “Op deze manier kan iedereen die dat wil zijn of haar favoriete horecagelegenheid helpen om deze moeilijke tijd door te komen. Natuurlijk hopen we dat deze actie een enorm succes wordt en dragen ook wij daar graag ons steentje aan bij”, vertelt Jacco Potkamp, Sales Director bij Koninklijke Grolsch.

 

Help de Horeca
Via het nieuwe platform www.helpdehoreca.nl kunnen waardebonnen aangeschaft worden door iedereen die de horeca in Nederland een warm hart toedraagt. “Deze waardebonnen helpen de ondernemers aan inkomsten, ook nu ze gesloten zijn of alleen voor afhaal en thuisbezorging operationeel zijn. Horecabezoekers kunnen de bonnen verzilveren zodra de cafés en restaurants hun deuren weer openen. De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Zo kan iedereen hun favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen”, aldus Beljaarts.

 

Aanmelden als horecabedrijf
Horecaondernemers die zich willen aanmelden, kunnen vanaf vandaag hun gegevens achterlaten via www.helpdehoreca.nl. Vanaf morgen is de inschrijving definitief.

 

Support jij de horeca?
Samen kunnen we ervoor zorgen dat we binnenkort weer kunnen genieten van de Nederlandse horeca. Koop vanaf vrijdag 12:00 een waardebon voor jouw favoriete café, restaurant of kroeg via www.helpdehoreca.nl.

 

Partners
KHN werkt samen met haar zeer gewaardeerde partners aan dit mooie initiatief voor horeca:
Heineken, Vrumona, Van Duijnen installaties, Unilever, Swinkels, Sligro, Sir Joe, Red Bull, Maxxium, Makro Nederlandse Brouwers, Koninklijke Grolsch, Gifty, Friesland Campina, FOOX, Eijsink, Diageo, De Kweker, De Klok CCE, Ad van Geloven, ABI, Makro en Duvel Moortgat.

 

HorecaHelpt
Naast dit fantastische initiatief zien wij ook kleinere initiatieven ontstaan die zeker aandacht verdienen. Daarom

lanceert KHN HorecaHelpt; een online platform via Facebook, waarop iedereen die de horeca een warm hart toedraagt zijn/haar initiatief kan delen. HorecaHelpt biedt een plek om vraag en aanbod samen te brengen, ideeën te delen en met elkaar het gesprek aan te gaan. Deel jouw initiatief via Facebook en gebruik de #HorecaHelpt.

 

Terug