Grolsch helpt de horeca
De horeca wordt zwaar getroffen door de huidige maatregelen en daarom vindt Grolsch het belangrijk om haar afnemers op diverse manieren te steunen. Als partner van #helpdehoreca doet de bierbrouwer dit op diverse manieren, zoals de verkoop van een speciaal Oranje Blik waarmee consumenten middels een social media-activatie waardebonnen kunnen winnen die straks weer bij de horeca te besteden zijn, het verwerken van opgehaald bier tot veevoer en het organiseren van speciale Grolsch #helpdehoreca Live Sessies in lege horecazaken waarbij kijkers worden aangespoord te doneren aan #helpdehoreca. In totaal hoopt Grolsch hiermee zelf ruim € 200.000,- te kunnen doneren aan het horeca-initiatief.
Melanie Koning, marketing manager Grolsch bij Koninklijke Grolsch: “Voor de horeca in Nederland komt de huidige situatie hard aan. Wij vinden het belangrijk om de horeca, normaliter onze klanten, te steunen in deze moeilijke tijden in de hoop dat als deze periode voorbij is, ze hun deuren weer gewoon kunnen openen.”
Als partner van #helpdehoreca steunt Grolsch de horeca momenteel met diverse initiatieven:
- Voor Koningsdag heeft Grolsch speciale Oranje Blikken met het Wilhelmus erop ontwikkeld. Nu deze dag door de huidige omstandigheden niet doorgaat, maar de blikken wel al op voorraad zijn, heeft Grolsch besloten deze in te zetten als extra steun voor #helpdehoreca. De Oranje Blikken gaan eind deze week in de verkoop als tijdelijke vervanging van de vertrouwde Grolsch-groene blikken in alle supermarkten door het hele land. Consumenten worden opgeroepen om een foto te maken van dit blik en deze te delen op social media met #helpdehoreca en @grolsch_nl om zo kans te maken op een #helpdehoreca-waardebon ter waarde van € 25,-. Grolsch stelt 1.000 waardebonnen beschikbaar;
- Vanaf eind april ontvangen consumenten bij aankoop van een krat Grolsch € 5,- korting op een waardebon van #helpdehoreca die straks te besteden is in horecazaken die Grolsch schenken. In totaal stelt Grolsch 40.000 waardebonnen beschikbaar.
- Vanaf a.s. woensdag 15 april organiseert Grolsch de Grolsch #helpdehoreca Live Sessies. Dit zijn concerten in lege horecazaken van vijf Nederlandse artiesten; Nielson, Miss Montreal, Akwasi, Rob Dekay en Diggy Dex. Deze concerten zijn een ode aan de horeca en worden gelivestreamd via het Instagram-kanaal van Grolsch. Kijkers worden aangespoord om #helpdehoreca te steunen. Nielson trapt woensdag 15 april af vanuit Het Magazijn in Dordrecht. De volgende Grolsch #helpdehoreca Live Sessies worden aangekondigd via de kanalen van Grolsch. Grolsch drukt iedereen op het hart niet naar de horecazaak te komen, maar zich aan de huidige regels van het RIVM te houden en dus het concert vanuit huis via de livestream te volgen;
- De maatregelen die de bierbrouwer voor de horeca heeft genomen focussen zich op het verschaffen van liquiditeit en de kwaliteit van het bier. In het eerste geval gaat het om het uitstellen van betalingen, zoals huur, rente en aflossingstermijnen. In het tweede geval gaat het om het omruilen van bier in fusten en tanks waarvan op 28 april de kwaliteit niet gegarandeerd kan worden. Wanneer hun afnemers weer open mogen, krijgen ze hier vers bier van Grolsch voor terug. Alle horecaklanten worden op de hoogte gehouden van de genomen maatregelen en eventuele ontwikkeling daarvan en er wordt gezocht naar passende oplossingen voor hun specifieke situatie;
- Het bier in fusten en tanks waarvan op 28 april de kwaliteit niet gegarandeerd kan worden wordt door Grolsch opgehaald en vervolgens verwerkt tot veevoer.
Terug