Laatste Nieuws

16 December 2020

Asahi introduceert Viper: de nieuwe hard seltzer in fles en blik

Koninklijke Grolsch lanceert Viper vanaf maart 2021 op de Nederlandse markt
 
Vanaf maart 2021 brengt Koninklijke Grolsch - onderdeel van Asahi - een hard seltzer onder het merk Viper op de markt. Met de introductie van deze licht alcoholische drank wordt ingespeeld op de huidige trend en wordt tevens een primeur beleefd: het is de eerste hard seltzer in Nederland die naast blik ook in fles verkrijgbaar is. Het drankje draagt de naam ‘Viper’ en heeft de ambitie om de Nederlandse markt te veroveren.
 
Viper - een nieuw merk van Asahi - heeft de ambitie om marktleider te worden in hard seltzers. Daarvoor is de internationale propositie Viper ontwikkeld. Viper Hard Seltzer gaat gelanceerd worden in meerdere landen in Europa. Het drankje wordt op een natuurlijke, traditionele manier gebrouwen in de bekende Pilsen brouwerij in Tsjechië. 
 
Laag in alcohol en fris van smaak
Viper Hard Seltzer is een heldere, licht alcoholische drank, gemaakt van natuurlijke ingrediënten. Het bestaat uit bruiswater, alcohol en een fruitsmaak en richt zich vooral op degenen die graag genieten van een alcoholisch drankje maar ook voorzichtig zijn met het consumeren van kunstmatige ingrediënten, suiker of veel calorieën. Viper is een gebrouwen hard seltzer, beschikbaar in de smaken lime en cranberry en bevat geen conserveringsmiddelen en kunstmatige kleur- of zoetstoffen.
 
‘Hard seltzer is al een tijd enorm populair in Amerika en heeft inmiddels ook de overstap gemaakt naar Europa’, vertelt Yara Pelzer, Brand Manager Viper Nederland. ‘Wij willen graag aansluiten op deze trend. Viper smaakt verfrissend als een sprankelend water met een vleugje limoen- of cranberrysmaak, maar heeft een verrassende ‘bite’ vanwege de aanwezigheid van 4% alcohol. Speciaal voor een generatie die bewust wil genieten’, aldus Pelzer.
 
Blik en fles met eigentijds ontwerp
Naast blik kiest Viper ervoor om het product ook in fles aan te bieden. ‘Dit is een bewuste keuze’, vertelt Yara Pelzer. ‘Dit drankje leent zich namelijk uitstekend voor horeca en retail, waarin de Nederlandse consument relatief vaak uit een glazen flesje consumeert in plaats van een blik. Een sterke positie voor Viper, want er zijn geen grote andere aanbieders met een hard seltzer in fles’.  Viper Hard Seltzer wordt gepresenteerd met de pay-off ‘sparkling water with a bite’. De bite verwijst hierin naar de slang (‘Viper’) - die ook te zien is in het merklogo- en naar de twist die de alcohol aan het bruiswater geeft.
 
Introductie en verkrijgbaarheid 
Consumenten kunnen Viper voor het eerst proeven en ontdekken in Nederlandse horeca en supermarkten vanaf maart 2021 en zal door middel van een groot opgezette campagne onder de aandacht gebracht worden. Informatie over de exacte datum en verkrijgbaarheid volgt te zijner tijd.  
 
Terug