Met ingang van 13 juni is Ard Bossema de nieuwe Marketing & Strategie directeur van Koninklijke Grolsch N.V. Ard wordt verantwoordelijk voor het totale marketingbeleid en het bijbehorende merkenportfolio van Grolsch. Ard maakte vanaf november 2016 al deel uit van het directieteam van Grolsch en blijft dat in zijn nieuwe rol ook doen. Ard heeft uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van marketing en strategie, zowel in binnen- als buitenland. Vanwege zijn passie voor bier, kennis van marketing en zijn enorme inzet en gedrevenheid is hij de juiste man om te zorgen dat Grolsch verder gaat winnen in de Nederlandse markt.
Ard Bossema (41) begon zijn carrière in 2001 bij Unilever, waar hij diverse brand en trade marketing functies heeft vervuld in Nederland, Frankrijk en Duitsland. In 2008 trad hij als Marketing Director in dienst bij Omega Pharma, een cosmetica en OTC bedrijf.
In mei 2013 werd hij Head of Shopper Marketing, Digital & E-commerce in het Grolsch Marketing Team. In 2015 werd hij aangesteld bij het moederbedrijf SABMiller in het Verenigd Koninkrijk als hoofd van de strategieontwikkeling. Na de overname door Asahi kwam Ard opnieuw bij Grolsch in dienst in november 2016 als Strategie & Business Development Director.