- Nederlands
- English
Wanneer een trotse Tukker met een internationale achtergrond op zoek gaat naar een werkgever, dan is er eigenlijk maar één optie: De Koninklijke Grolsch. Deze prachtige brouwerij heeft officieel slechts een kleine 700 werknemers in dienst, maar in feite zijn er veel meer drijvende krachten. De vele duizenden liefhebbers van het merk zorgen voor de meest efficiënte marketing op aarde; mond-tot-mond reclame. Dit gold ook voor mij. Toen ik op mijn 18e het Twentse land verliet, vertegenwoordigde ik bij al mijn vrienden & bekenden mijn voorliefde voor het beste bier, in de mooiste verpakking. Vervolgens leerde ik op de marketingafdeling van Grolsch, dat ik zodoende mijn rol als “Influencer” in mijn eigen netwerk wel had gepakt.
In 2014 verliet ik mijn eerste baan in Londen voor twee liefdes: Grolsch & mijn vriendin. Na een eerste sollicitatiegesprek via Skype, werd een vrijdag en maandag rondom een weekend gepland om de overige gesprekken en assessments te voeren. Perfect te combineren met een familiebezoek dus. Ik besefte mij die vrijdag pas, dat dit mijn eerste stappen waren in de brouwerij die ik al zo vaak als landmark had gepasseerd. Ik gaf de interviewer aan dat ik erg onder de indruk was van het prachtige en moderne complex. En dat ik tot mijn spijt nooit eerder in de fabriek was geweest. Dát kostte me bijna de baan. Ik kreeg te horen dat het een brouwerij was, hier werd ambachtelijk vakmanschap bedreven. Ik schrok van mijn fout, maar genoot tegelijkertijd van de trots bij mijn aanstaande manager. Over een ander, voor mij veel belangrijker, aspect had ik wel mijn huiswerk gedaan; duurzaamheid. De Grolsche Bierbrouwerij is een van de modernste en meest duurzame brouwerijen ter wereld. Voor mij een essentiële voorwaarde aan een werkgever. Vooral de ambities om watergebruik te blijven reduceren en de brouwerij 100% circulair te maken, zijn voor mij belangrijke redenen om blijvend een trotse werknemer te zijn.
De afgelopen vier jaar waren vervolgens erg belangrijk in mijn professionele en persoonlijke ontwikkeling. Als Accountmanager mocht ik de dynamische biermarkt leren kennen en droeg ik vanaf dag 1 de verantwoordelijkheid voor de relatie met een andere grote liefde; FC Twente. Parallel aan deze baan mocht ik deelnemen aan het Young Development Program. Een programma gericht op persoonlijk leiderschap en zelfontplooiing. Dit programma is ontwikkeld door Grolsch en De Baak en mijns inziens aan te raden aan iedereen die aan het begin van zijn of haar professionele leven staat. Ik durf te zeggen dat dankzij het programma, het leven van iedereen in onze groep een stukje makkelijker en begrijpelijker is geworden.
Gedurende het programma mocht ik ook een stap verder binnen de brouwerij. Ik werd in 2016 Category Manager op de marketingafdeling. Na een kleine 4 jaar commerciële ervaring te hebben opgedaan, heb ik recentelijk een hele mooie derde stap mogen maken. Het combineren van mijn ervaring bij Grolsch en de ervaring van mijn vorige baan: een rol in digitale marketing. In een nieuw gecreëerde functie houd ik mij voornamelijk bezig met het groeien van onze E-Commerce positie. Dit doe ik mede door het ontdekken van de conversie bevorderende touchpoints van de toekomst. Daarnaast ontwikkel ik portalen om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Bijkomend voordeel is dat de buitendienst zodoende wordt vrijgespeeld van administratieve lasten en zodoende de commercie kan bevorderen.
Kortom de weg tot op heden was erg tof om mee te maken. Ik heb volop vertrouwen dat deze weg alleen maar mooier wordt. Allereerst omdat er steeds weer leuke collega’s bijkomen. Niets belangrijker dan je collega’s, toch? Zeker, als de work-life balance ook nog klopt. En beide aspecten kloppen! We werken hier hard en met veel verantwoordelijkheid. Maar deze verantwoordelijkheid mogen we pakken met flexibiliteit. Je kan (mits je agenda het toelaat) werken op drie kantoren; Enschede, Amsterdam en Thuis. Daarnaast wordt sporten gestimuleerd. Samen met collega’s doen we geregeld mee aan sportevenementen (we hebben zelfs de bedrijvenloop bij de marathon gewonnen!). Met elkaar sporten in de pauze, of na werktijd, is geen uitzondering. Tot slot wordt bij de tafeltennistafel menig discussie uitgevochten. Kortom, voor mij is Grolsch de ideale werkgever. Voor jou ook? Hopelijk tot snel!
Proost,