Laatste Nieuws

29 August 2017

Unieke bierwereld met ijskelder geopend bij Jumbo Leussink Haaksbergen

De Jumbo supermarkt in Haaksbergen van de broers Niek en Tijn Leussink heeft de ambitie om de ‘traditionele’ supermarkt om te bouwen naar een zogenaamde ‘vernieuwsuper’ vandaag gerealiseerd. Naast het bestaande assortiment is de winkel uitgebreid met maar liefst twintig verschillende belevingsconcepten. Misschien wel het meest in het oog springende voorbeeld is de nieuwe Bierwereld, compleet met een ‘ijskelder’.

Na een lange verbouwingsperiode, waarbij de winkel zelfs van 16 tot en met 29 augustus geheel gesloten was, opende Jumbo Leussink vandaag haar deuren voor een geheel vernieuwde supermarkt in Haaksbergen. De buitenkant is voorzien van volledig nieuwe gevels. Binnen is er onder andere een terras bij gekomen met ca. 25 zitplaatsen. In totaal is er 330 vierkante meter aan de winkel toegevoegd. De nieuwe winkel is namens Jumbo ook uitgekozen om deel te mogen nemen aan de Supermarkt van het jaar verkiezing 2017-2018.

Bier is beleving
’Grolsch wil samen met Jumbo laten zien dat bier emotie is en we zijn er dan ook trots op dat we deze vernieuwing in de biercategorie samen hebben kunnen realiseren” zegt Mirjam Fischer, Category manager bij Grolsch. ‘Naast het verbeteren van de navigatie en de informatie hebben we ook meer inspiratie toegevoegd en zullen we de klanten blijven verrassen met nieuwe suggesties en concepten. Zo zal het binnenkort ook mogelijk zijn om in de winkel beugelflessen af te vullen met speciaal bieren uit het Grolsch portfolio. Vanzelfsprekend zijn deze bieren voor thuisconsumptie en zullen wij de klanten daar vanuit ons verantwoord alcohol beleid op de juiste manier op wijzen.’

Mede-eigenaar Tijn Leussink stelt: ‘De bier categorie is in alle Nederlandse supermarkten een ondergewaardeerde afdeling. Samen met Grolsch, Vlastuin, Van Keulen interieurbouw en het Jumbo hoofdkantoor hebben we een nieuwe bierbeleving ontwikkeld die perfect aansluit bij ons marktgebied.’ 

Om bier en de verscheidenheid in categorieën tot leven te brengen hebben we in het design en implementatie traject veel vrijheid gekregen. De gebruikte combinatie van licht, kleur, smaak, ingrediënten, digitale content en materialen is bijzonder voor de retail. Het zorgt er nu voor dat bier voor iedere shopper binnen Jumbo Leussink een unieke ervaring wordt’ voegt Harro Vlastuin toe.

Terug