Laatste Nieuws

17 October 2017

Grolsch Proeverij

De Grolsch Proeverij is een concept waarbij Grolsch van september tot en met december 2017 vier nieuwe bieren in een kleine oplage en bij 29 geselecteerde zaken exclusief presenteert. In september is het eerste speciaal bier geïntroduceerd, de Grolsch Tripel en in oktober volgt de tweede, de Grolsch Saison. Het speciaal bier wordt in kleine oplage gebrouwen en aan de geselecteerde ondernemers aangeboden. De ondernemers en haar gasten kunnen hun mening geven over het bier. Hiervoor zijn speciale bierviltjes ontworpen. Op basis van de feedback naar Grolsch wordt de receptuur indien nodig aangepast of verbeterd. Vervolgens kan er ook gekozen worden om het bier in grotere oplage aan te gaan bieden.

 

Marc brouwt vier bieren voor Proeverij

Grolsch staat al vele jaren bekend om het brouwen van speciale bieren. Deze bieren worden ontwikkeld in de Grolsch Proefbrouwerij. Vanuit de overtuiging 'Ontdek alles, behoud het goede' experimenteren en innoveren de meesterbrouwers hier op basis van vakmanschap. Onze meesterbrouwer Marc Janssen is altijd op zoek naar nieuwe biersmaken. Met de Grolsch Proeverij worden vier bieren van zijn wensenlijst werkelijkheid. De eerste twee bieren zijn reeds bekend, in september is de Grolsch Tripel gepresenteerd en in oktober de Grolsch Saison. De twee bieren die nog volgen in november en december zijn nog geheim, maar worden uiteraard ook heel speciaal.

 

Grolsch Tripel

Als eerste dus de Tripel in september, een mooie tripel met 8 procent alcohol. Om deze speciaal te maken is Marc samen met de andere brouwers gaan zitten en gaan experimenteren met verschillende kruiden, kardemom, koriander, citroengras en curacaoschillen. Dat heeft geresulteerd in Grolsch Tripel.

 

Grolsch Saison

De Saison is in oktober gepresenteerd en ook bij de geselecteerde horeca ondernemers verkrijgbaar. Het is het tweede speciaalbier in de serie van vier en bevat 6,5% alcohol. Door het gebruik van échte honing krijgt het bier een mooi droog karakter. Deze honing is in de whirlpool gedaan, want als je 'm mee laat komen gaat er veel aroma verloren, aldus Marc. De brouwers hebben een perfecte balans weten te vinden tussen droog, fruitig, zuur en kruidig.

 

Terug